voorgerecht: gerookte forel / rode biet / aardappelcrème

We hadden gasten thuis, dus kon ik me eindelijk nog eens uitleven in de keuken. Ik ben altijd een fan geweest van gerookte paling of forel in combinatie met rode biet (foodpairing match!). En het toeval wil dat ik onlangs jonge god Thierry Theys op njam.tv iets klaarmaken wat me wel de moeite leek.
Een kleine marcus-adaptatie and please, do try this at home. Je kan je bezoek imponeren door de flashy kleurtjes, je kan het perfect voorbereiden en ook niet onbelangrijk, het is zeer lekker!





nodig voor 4 (voorgerecht)
100 ml bouillon (kip of groenten)
100 ml room
100 gr gekookte aardappelen
2 eetlepels griekse yoghurt
alles samenvoegen, heel even laten koken, mixen, afkruiden met peper en zout.
1 gekookte rode biet (zo verkrijgbaar bij de meeste supermarkten)
1 pakje gerookte forel / gerookte paling (mocht je het geluk hebben om een excellente visboer in de buurt te hebben die je deze vers kan bezorgen, wees dan uitermate dankbaar)
1 gekookte aardappel
rode biet scheutjes
limoen
Steek rondjes uit de aardappelen en de rode biet. Kruid af. De rode biet marineer je even met sushi-azijn.
Voor de flashy roze saus meng je het sap van de rode biet met de rest van de niet gebruikte yoghurt. Voeg wat limoen toe en eventueel een beetje mayonaise en klaar...
Niet veel werk en perfect voor te bereiden indien er gasten komen!
Enjoy!

soundtrack; The Cure: Boys don't cry (proficiat familie monster)

1 opmerking:

  1. ik ga het proberen. de ingredienten en bereidingswijze spreken me aan.

    BeantwoordenVerwijderen